Pobierz tapetę (jakość HD 1920x1080)
Powrót

Nikt nie doświadcza sprawiedliwości. Ludzie jedynie doświadczają szczęścia lub pecha.

Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 1)
Nikt nie doświadcza sprawiedliwości. Ludzie jedynie doświadczają szczęścia lub pecha.

Inne z tej kategorii

Nikt nie doświadcza sprawiedliwości. Ludzie jedynie doświadczają szczęścia lub pecha.

Nikt nie doświadcza sprawiedliwości. Ludzie jedynie doświadczają szczęścia lub pecha.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Ludzie są tak różnorodni, by móc przetrwać, i na tyle podobni, by sobie w tym przeszkadzać.

Ludzie są tak różnorodni, by móc przetrwać, i na tyle podobni, by sobie w tym przeszkadzać.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 4.75(głosów: 4)

Z geniuszu w praktycznym życiu tyle jest pożytku, ile z teleskopu w teatrze.

Z geniuszu w praktycznym życiu tyle jest pożytku, ile z teleskopu w teatrze.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Każdy ma taki cud na jaki zasługuje.

Każdy ma taki cud na jaki zasługuje.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Cel, który musi uświęcać środki, godzien jest tych środków.

Cel, który musi uświęcać środki, godzien jest tych środków.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

O autorze cytatu:

George Orson Welles (ur. 6 maja 1915 w Kenosha, zm. 10 października 1985 w Los Angeles) – amerykański twórca filmowy, teatralny oraz radiowy. Jeden z najbardziej wpływowych twórców tych dziedzin kultury. Do jego najważniejszych osiągnięć należą broadwayowska sztuka Cezar (1937; adaptacja Juliusza Cezara Szekspira), słuchowisko „Wojna światów” (1938) oraz film Obywatel Kane (1941), uznawany za jeden z najwybitniejszych filmów wszech czasów zarówno przez krytyków, jak i reżyserów filmowych. Welles jest również uznawany za jednego z najwybitniejszych aktorów ery „klasycznego Hollywood” – w 1999 roku Amerykański Instytut Sztuki Filmowej umieścił go na 16. pozycji listy najwybitniejszych aktorów tego okresu. Za jego najlepsze kreacje uznaje się takie jak Charles Foster Kane w Obywatelu Kane (1941), Hank Quinlan w Dotyku zła (1958), czy Harry Lime w Trzecim człowieku Carola Reeda (1949). Pomimo licznych sukcesów na początku kariery, Welles przez długi czas narzekał na ograniczanie jego swobody artystycznej przez amerykańskich producentów, co poskutkowało jego przeprowadzką i realizacją wielu filmów na kontynencie europejskim w połowie lat 50. oraz w latach 60. XX wieku. Poza Stanami Zjednoczonymi Welles nakręcił między innymi Proces i Falstaffa.