Pobierz tapetę (jakość HD 1920x1080)
Powrót

Posiadanie przyjaciela czyni nasze życie naprawdę szczęśliwym.

Kategoria: O szczęściu
| Ocena : 5.00(głosów: 1)
Posiadanie przyjaciela czyni nasze życie naprawdę szczęśliwym.

Inne z tej kategorii

Dużo dzieci – dużo szczęścia.

Dużo dzieci – dużo szczęścia.
Kategoria: O szczęściu
| Ocena : 4.00(głosów: 1)

Budząc się rano, pomyśl jaki to wspaniały skarb żyć, oddychać i móc się radować.

Budząc się rano, pomyśl jaki to wspaniały skarb żyć, oddychać i móc się radować.
Kategoria: O szczęściu
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Szczęście jest czymś, co przychodzi pod wieloma postaciami, więc któż je może rozpoznać?

Szczęście jest czymś, co przychodzi pod wieloma postaciami, więc któż je może rozpoznać?
Kategoria: O szczęściu
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Szczęście jest czymś, co przychodzi pod wieloma postaciami, więc któż je może rozpoznać?

Szczęście jest czymś, co przychodzi pod wieloma postaciami, więc któż je może rozpoznać?
Kategoria: O szczęściu
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Śmierć jest kluczem, który otwiera bramę do prawdziwego szczęścia.

Śmierć jest kluczem, który otwiera bramę do prawdziwego szczęścia.
Kategoria: O szczęściu
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

O autorze cytatu:

Epikur (gr. Ἐπίκουρος Epikuros) (341 – 270 p.n.e. urodził się na wyspie Samos) – grecki filozof, twórca epikureizmu. Epikur był jednym z najważniejszych filozofów tzw. drugiej fazy greckiej filozofii klasycznej, w której dominowały zagadnienia filozofii życia – czyli rozważania na temat jak osiągnąć pełne szczęście (także stan ataraksji). Epikur dzielił filozofię na trzy części: fizykę zajmującą się teorią przyrody etykę zajmującą się poznawaniem istoty szczęścia kanonikę zajmującą się teorią poznaniaW czasie swego życia, jak również po śmierci miał wielu uczniów i kontynuatorów m.in.: Hermarchos z Mityleny Zenon z Sydonu Filodemos z Gadary Lukrecjusz Karneiskos z Kos Metrodoros z Lampsakos LeontionBył także jednym z czterech wielkich „mistrzów” Karola Marksa, który poświęcił mu swoją pracę doktorską pt. „Różnica między demokrytejską a epikurejską filozofią przyrody”, 1841 r.