Pobierz tapetę (jakość HD 1920x1080)
Powrót

Wszystko jest w ruchu jak płynący strumień, co nie zatrzymuje się ani w nocy, ani w dzień.

Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 0.00(głosów: 0)
Wszystko jest w ruchu jak płynący strumień, co nie zatrzymuje się ani w nocy, ani w dzień.

Inne z tej kategorii

Z geniuszu w praktycznym życiu tyle jest pożytku, ile z teleskopu w teatrze.

Z geniuszu w praktycznym życiu tyle jest pożytku, ile z teleskopu w teatrze.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Ludzie są tak różnorodni, by móc przetrwać, i na tyle podobni, by sobie w tym przeszkadzać.

Ludzie są tak różnorodni, by móc przetrwać, i na tyle podobni, by sobie w tym przeszkadzać.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 4.80(głosów: 5)

Nikt nie doświadcza sprawiedliwości. Ludzie jedynie doświadczają szczęścia lub pecha.

Nikt nie doświadcza sprawiedliwości. Ludzie jedynie doświadczają szczęścia lub pecha.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 1)

Cel, który musi uświęcać środki, godzien jest tych środków.

Cel, który musi uświęcać środki, godzien jest tych środków.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 5.00(głosów: 2)

Mędrzec wątpi, głupiec wie na pewno. I w tym ich siła.

Mędrzec wątpi, głupiec wie na pewno. I w tym ich siła.
Kategoria: Filozoficzne
| Ocena : 4.88(głosów: 8)

O autorze cytatu:

Konfucjusz (chiń. 孔子 / 孔夫子; pinyin Kǒng Zǐ / Kǒng Fūzǐ; dosł. „Mistrz Kong”; ur. 551 p.n.e. w Qufu, zm. 479 p.n.e. tamże) – chiński filozof, twórca konfucjanizmu. Konfucjusz nie pozostawił pism – jego nauczanie zebrano w księdze Dialogi konfucjańskie. Głównym tematem rozważań było codzienne życie ludzi i stabilność społeczeństwa. Jego zdaniem podstawowymi cnotami są: humanitaryzm, poprawność, mądrość i lojalność. Cnoty te realizują się w pięciu powinnościach, czy też fundamentalnych relacjach społecznych – między: panującym i urzędnikiem, ojcem i synem, starszym i młodszym bratem, mężem i żoną, przyjaciółmi.Moralność jednostki i podstawowa rola rodziny jest fundamentem i gwarantem stabilności państwa. Konfucjusz dużą rolę w kształtowaniu ładu społecznego przypisywał wykształceniu, które obejmowało także kwestie ducha i serca. Doktryna Konfucjusza (konfucjanizm) była rozwijana początkowo przez uczniów, a później przez filozofów-następców i komentatorów (Mencjusz, Xunzi, neokonfucjanizm). Myśl konfucjańska objęła zasięgiem obszar Chin, Japonii, Korei i Wietnamu.